یزدفردا: همزمان با آغاز هفته زمین پاک وممنوعیت یک هفته‌ای توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پلاستیک موجب آلودگی آب و خاک و تلفات حیات وحش شده است بنابراین تداوم این وضعیت پذیرفتنی نیست.

به گزارش یزدفردا: علی سلاجقه در یک برنامه تلویزیونی گفت: پلاستیک چهره‌های شهرهایمان را از بین برده است و هم آلودگی آب و خاک و هم تلفات حیات وحش را موجب شده است بنابراین دیگر نمی‌پذیریم این وضعیت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به کشت زیرپلاستیک محصولات کشاورزی اظهار کرد: از وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهیم پس از برداشت محصول، جمع‌آوری پلاستیک‌ها را تعیین تکلیف کند و با این کار به تکلیف قانونی خود عمل کند.

همچنین میثم سعیدی - مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای گفت: این پویش تا ۲۱ تیر ماه همزمان با روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت و در راستای عملی شدن ماده ۳ آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی راه اندازی شده است. خوشبختانه اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای در پیوستن به این پویش و حتی راه اندازی آن با ما همفکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شعار امسال هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مساله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی به مسئولیت اجتماعی تمامی بنگاه‌های اقتصادی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک اشاره کرد و افزود: ما از تمامی بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا